Markkinoinnin tehtävät alusta loppuun


Markkinoinnin kaikkia tehtäviä on usein vaikea hahmottaa. Mihin kaikkeen aikaa pitää varata, jotta markkinointi tulee hoidetuksi? Tässä listaa tärkeimmistä markkinoinnin tehtävistä. Listasta löydät myös arvion jokaiseen tehtävään menevästä ajasta. Otathan huomioon, että tehtäviin kuluva aika on täysin yksilöllistä. Jotkut ovat nopeita kirjoittajia ja joillekin postausten ajastaminen on lasten leikkiä. Testaa ja muokkaa sitten jokaiseen tehtävään kuluvaa aikaa itsellesi sopivaksi. Lisää myös tehtäviä oman tarpeesi mukaan.





Markkinoinnin tehtävät:

Markkinoinnin perusta 4-8h (1-2h kertaa vuodessa).

Pohdi näitä asioita:

  • Mitä markkinoit?

  • Kenelle markkinoit?

  • Missä markkinoit?

Lue lisää blogitekstistä: Mihin markkinointisi pitää perustua?


Sisällön luominen (8-12h/kk)

Varaa markkinointiisi kuukaudessa vähintään 8h aikaa sisällön luomiseen. Toki voit niputtaa sisällön luomista yhteen ja luoda kerralla useamman kuukauden sisältöä.

  • Ideointi 1-2h

  • Kirjoittaminen ja luominen (2-4h) Huom! Varaa kirjoittamiseen aina 2-3 kertaa enemmän aikaa kuin ideoimiseen

  • Läpikäynti, jaottelu & editointi 2-3h

  • Viimeistely 1h

  • Päivittäminen, ajastaminen, aikatauluttaminen & jakaminen 2h

Lue lisää näistä vaiheista: Sisällön luomisen vaiheet


Myynti

Varaa myynnille aikaa, jos myynnillinen sisältösi ei "riitä" tai yrityksesi palvelu/tuote vaatii henkilökohtaista myyntityötä.


Markkinoinnin seuraaminen (4-6h/kk)

Seuraa sisältöäsi ja sen toimivuutta. Voit tehdä seurannan myös ennen sisällön luomisen aloittamista. Pohdi näitä kysymyksiä:

  • Minkälaiset sisällöt toimivat?

  • Mihin reagoidaan?

  • Minkälaiset sisällöt saavat aikaan haluamasi reaktion? (määritä ensin itsellesi, mikä se reaktio on)

  • Mitkä aiheet kiinnostavat?

  • Ovatko tykkääjie/seuraajien määrä noussut edelliseltä kuulta? Miksi? Minkälainen sisältö tuo lisää tykkäyksiä/seuraajia?


Hoidatko sinä markkinoinnissasi kaikkia näitä tehtäviä? Onko joku tehtävä, jonka olet jättänyt tekemättä? Kommentoi alle!


17 katselukertaa

Viimeisimmät päivitykset

Katso kaikki

Sisällön luomisen vaiheet

Tämä sisällön luomisen prosessi on alunperin sellainen, jonka olen kehittänyt omiin tarpeisiini. Kaipasin tapaa luoda sisältöä, joka ei kuormittaisi ja veisi niin paljon aikaani, kuitenkin luoden mahd

Varaa maksuton 30min videopuhelu kanssani!

Videopuhelut on tarkoitettu yhdessä ideoimista varten. Haluan auttaa sinua eteenpäin ideoimalla, pohtimalla yhdessä ja ratkomalla ongelmia markkinoinnissasi. Valmistaudu pohtimaan kysymyksiäni ja miettimään asiaa itse. Autan sinun löytämään sen oikean reitin, jolla itse pääset ratkaisemaan ongelmasi.  Jos kaipaat valmiita vastauksia, tämä videopuhelu ei ole sinua varten. Videopuhelu ei ole myöskään tarkoitettu teknisiä opastuksia (esim. facebook tai Instagram) varten. 

(1 maksuton videopuhelu/hlö)