Sisällön luomisen vaiheet

Tämä sisällön luomisen prosessi on alunperin sellainen, jonka olen kehittänyt omiin tarpeisiini. Kaipasin tapaa luoda sisältöä, joka ei kuormittaisi ja veisi niin paljon aikaani, kuitenkin luoden mahdollisimman laadukasta ja innostavaa sisältöä. Myöhemmin, olen samaa prosessia ryhtynyt opettamaan myös kaikille asiakkailleni. Jokaiseen vaiheeseen kuuluu omat kikkansa, joita käyn läpi valmennuksissani.


Tämän prosessin tarkoituksena on poistaa sisällön luomiseen liittyvää stressiä ja painetta, vähentää markkinoimiseen menevää aikaa ja saada omasta luomistavasta mahdollisimman paljon irti. Tavoitteena on sisältö, joka kertoo yrityksestäsi juuri oikeita asioita ja joka kiinnostaa ja innostaa oikeita ihmisiä asiakkaiksi. Tässä sisällön luomisen vaiheet lyhyesti avattuna.


1. Ideointi

Tässä vaihessa annetaan ideoiden lentää ja mielikuvituksen leikkiä. Ota kynä ja paperia ja ala kirjoittelemaan itsellesi tärkeisiin asioihin liittyviä ideoita ja jutun aiheita. Tuloksena sinulla on mieletön lista aiheita, otsikoita ja ideoita, jotka vain odottavat toteutumistaan ja seuraavaa vaihetta: kirjoittamista


2. Kirjoittaminen

Kirjoittaminen on monelle vaikeaa. Kun sinulla on ideat valmiina pystyt helpommin ja nopeammin luomaan tekstejä markkinointiisi, jotka kiinnostavat asiakkaitasi ja tuovat yritystäsi esille oikeilla tavoilla. Pienillä kikoilla ja keinoilla pääset kuitenkin itsellesi sopivaan kirjoitustilaan ja luot juuri sellaisia tekstejä kun sinulle sopii. Kirjoittaminen voi jopa tuntua miellyttävältä!


3. Läpikäynti ja jaottelu

Kun olet vuodattanut kaikkesi aiheista paperille tai tietokoneellesi on aika käydä tekstejä läpi ja jaotella niitä alustavasti. Läpikäynnin aikana mietit, mihin kaikkeen tekstisi taipuu ja teet tarvittavat editoinnit. 


4. Viimeistely

Viimeistelyvaiheessa valmistelet sisällöt valmiiksi markkinointikanavaa varten. Mietit, tarvitsetko kuvia tai oheistekstejä tai jotain muuta sisällön valmiiksi saattamiseksi. Tämän vaiheen jälkeen sisältösi on valmis markkinointikanavaansa.


5. Ajastaminen & Postaaminen

Edellisten vaiheiden jälkeen sinulla on jäljellä vain sisältöjesi postaaminen ja/tai ajastaminen.

Voit postata sisältösi suoraan markkinointikanavaan, ajastaa sen sopivalla työkalulla tai laittaa omaan markkinointikalenteriisi ylös, jotta muistat päivittää sen oikeana aikana oikeaan paikkaan.



0 katselukertaa

Varaa maksuton 30min videopuhelu kanssani!

Videopuhelut on tarkoitettu yhdessä ideoimista varten. Haluan auttaa sinua eteenpäin ideoimalla, pohtimalla yhdessä ja ratkomalla ongelmia markkinoinnissasi. Valmistaudu pohtimaan kysymyksiäni ja miettimään asiaa itse. Autan sinun löytämään sen oikean reitin, jolla itse pääset ratkaisemaan ongelmasi.  Jos kaipaat valmiita vastauksia, tämä videopuhelu ei ole sinua varten. Videopuhelu ei ole myöskään tarkoitettu teknisiä opastuksia (esim. facebook tai Instagram) varten. 

(1 maksuton videopuhelu/hlö)