top of page

Podcast -lista #1: Selkeää ja helppoa markkinointia


Markkinointivalmentaja Emma Laaksonen. Sisällön punainen lanka, markkinointikanavien määrittäminen,  sisällön luominen

Emma tässä moikka!

Kesän ja podcast -tauon kunniaksi kerään sinulle eri teemoilla listoja jo ilmestyneistä podcast -jaksoistani, jotta voit saada helppoja ja nopeita vinkkejä markkinointiin ja sisällön luomiseen. Tulossa on vinkkejä mm. selkeyttämiseen, sisällön luomiseen ja itsevarmuuteen markkinoijana.


Nappaa siis kuulokkeesi, suuntaa riippukeinuun tai kävelylle ja poimi iso annos inspiraatiota itsellesi!

 

On hassua, miten monimutkaiset suunnitelmat tuntuvat usein toimivimmilta. Aivan kuin monimutkaisuus jotenkin varmistaisi sen, että tehokkuus on huipussaan.


Usein kuitenkin markkinoinnissa vähemmän on enemmän. Varsinkin, jos markkinointisi ei toimi tai tuntuu kaaokselta, sitä kannattaa yksinkertaistaa ja selkeyttää. Voit kuitenkin aina lisätä osia markkinointiisi KUNHAN sinulla on jo jotain minkä TIEDÄT toimivan.


Monimutkaisuus tuntuu usein myös kuormittavalta. Jos olet luonut markkinoinnistasi monimutkaisen sokkelon, sen hallitseminen voi olla todella vaikeaa. Myös siitä irtipäästäminen ja sen muokkaaminen voi tuntua vieläkin ylivoimaisemmalta tehtävältä. Siihen tarvitsetkin hieman rohkeutta ja asioista luopumista, mutta se on täysin sen arvoista.


Tästä podcast -koonnista löydät 7 podcast -jaksoani aiheista, jotka liittyvät markkinoinnin selkeyttämiseen ja helpottamiseen. Laita kuulokkeet korville ja poimi vinkit itsellesi!


Psst. Itse tykkään toteuttaa uusia juttuja yksi vinkki tai muutos kerrallaan. Sillä tavalla en ylikuormita ja sekoita itseäni entisestään. Useampi pieni muutos kerrostuu tehokkaaksi kokonaisuudeksi!


Sisällön punainen lanka

Oman sisällön punaisen langan hahmottaminen on yksi selkeyttävimmistä pohdinnoista, jonka voit tehdä. Jos markkinointisi tuntuu kaaokselta, et tiedä mistä sinun pitäisi sisällössäsi puhua tai sinusta tuntuu, että rönsyilet joka puolelle, määritä punainen lankasi. Punainen lanka auttaa sinua myös määrittämään oman unelma-asiakkaasi, joten tämän tekeminen kunnolla todella kannattaa!


Tässä podcastissa puhun punaisesta langasta ja erityisesti sisällön punaisesta langasta. Käydään läpi sitä, mitä punainen lanka ylipäätään tarkoittaa ja miksi sellainen pitää olla. Ja lopuksi mietitään sitä, minkälainen on hyvä punainen lanka. Eli mitä voit ottaa huomioon silloin kun mietit omaa punaista lankaasi.

Missä markkinointikanavissa pitää olla?

Markkinointikanavat on yksi asia markkinoinnissa, jossa monimutkaistetaan yleensä oikein kunnolla. Sinusta voi tuntua siltä, että pitää olla kymmenissä eri kanavissa saadakseen tuloksia aikaan markkinoinnilla. Tai tarkemmin sanottuna, sinusta tuntuu, että sinun täytyy luoda sisältöä kaikkiin kanaviin, joita sinulla on. Totta, monikanavainen markkinointi on usein tehokkainta, mutta sinun täytyy olla järkevä sisällön luonnissasi. Oman päämarkkinointikanavan määrittäminen ja valitseminen auttaa sinua keskittymään ja hallitsemaan markkinointikanaviasi.


Tässä podcastissa kerron sinulle neljä kysymystä, joiden avulla voit määrittää oman päämarkkinointikanavasi. Vastauksiesi avulla voit keskittyä siihen kanavaan, joka sopii itsellesi kaikista parhaiten.

Pääsisällön valinta

Päämarkkinointikanavan lisäksi oman pääsisällön valinta selkeyttää omaa tekemistä mielettömän paljon. Tämä on ollut omassa markkinoinnissa yksi helpottavimmista päätöksistäni.


Voit tehdä paljon vähemmän sisältöä ja saada itseasiasiassa enemmän aikaiseksi keskittymällä pääsisältöösi. Parannat myös sisältösi säännöllisyyttä ja voit luoda sisältöä omalla tavallasi. Joko mennään kuuntelemaan?


Tässä podcastissa autan sinua määrittämään itsellesi pääsisällön eli sisällön, jonka hoidat ensisijaisesti ja säännöllisesti kuntoon sekä, jolla hoidat myös suurimman osan muusta sisällöstäsi.

Näin teet markkinoinnistasi helpompaa ja yksinkertaisempaa

Markkinointiin kertyy joskus ylimääräistä "kuonaa". Markkinointikanavia, jotka eivät olleetkaan kiinnostavia tai itselle sopivia. Markkinointikeinoja, joita joku sanoi, että "pitää käyttää". Ja trendikkäitä, mutta itselle täysin sopimattomia sisältötyyppejä.


Tässä podcastissa annan sinulle keinoja yksinkertaistaa, keventää ja helpottaa markkinointiasi ja sisällön luomista. Kerron sinulle vastauksen muun muassa näihin kysymyksiin:

  • Mikä tuo kaikista eniten selkeyttä markkinointiisi?

  • Mitä tekemistä konmarilla on markkinoinnin kanssa?

  • Kuinka nopeutat sisällön luomista ja saat enemmän aikaiseksi?

Psst. Podcastissa mainitsemani maksuttoman MiniWorkshopin "Aitoa ja itsellesi sopivaa sisältöä" löydät täältä.


Markkinointi solmussa? 3 askeleen helppo suunnitelma selkeyteen

Joskus markkinoinnista saattaa tulla melkoinen kaaos. Silloin voi olla todella vaikea hahmottaa, mitä pitäisi tehdä. Kun markkinointi on solmussa, on hyvä nollata tilanne ja miettiä yksinkertainen suunnitelma jolla pääsee eteenpäin.


Tässä podcastissa kerron sinulle, miten luot itsellesi helpon ja yksinkertaisen suunnitelman markkinointiisi. Tarkoituksena on se, että voit suunnitelman avulla hoitaa markkinointisi samalla kun laitat pikkuhiljaa markkinointiasi pala kerrallaan kuntoon.

Psst. Jos olet kyllästynyt taistelemaan markkinointisi kanssa ja olet valmis luomaan siitä pala kerrallaan itsellesi sopivaa ja mukavaa, niin tule mukaan Sisällön Sisäpiiriin! Siellä saat kaiken tarvittavan omannäköisen markkinoinnin rakentamiseen: materiaalit ja tukea jokaiselle askeleelle.


26 markkinointia ja sisällön luomista selkeyttävää kysymystä

Kysymyksillä on mieletön voima! Ne saavat miettimään ja katsomaan asioita eri näkökulmista.


Kysymykset ovat yksi tärkeimmistä työkaluistani valmentajana. Ja koska markkinoinnissa ei ole valmiita, kaikkiin tilanteisiin sopivia oikeita vastauksia, kysymysten pitäisi olla myös yksi sinun tärkeimmistä työkaluista markkinoinnissa. Niiden avulla voit pohtia mitä tahansa markkinointiin liittyvää haastetta tai tehtävää ja löytää itsellesi sopivan suunnan ja vastauksen.


Tässä podcastissa käyn läpi kysymyksiä, joiden avulla voit selkeyttää omaa sisällön luontia ja markkinointiasi. Kysymyksiä on yhteensä 26, mutta käsittelen jaksossa niistä omasta mielestäni viisi selkeyttävintä. Kaikki kysymykset saat itsellesi täältä.

6 helpottavaa ajatusta kohderyhmän määrittämiseen

Kohderyhmän määrittäminen on yksi tärkeimmistä, mutta vaikeimmista tehtävistä markkinoinnissa. Jos kuitenkin muistat keskittyä oikeisiin asioihin, voit tehdä määrittämisestä helpompaa.


Tässä jaksossa käyn läpi 6 asiaa, jotka sinun pitää pitää mielessä unelma-asiakastasi määrittäessä.

Rakenna markkinoinnista itsellesi sopivaa, yksinkertaista ja helppoa!

Sisällön Sisäpiiristä löydät materiaalit, joilla rakennat markkinoinnista itsellesi sopivaa ja luontevaa. Jokainen materiaali auttaa sinua miettimään asioita sinun näkökulmastasi ja löytämään oikeat ja sopivat keinot, tavat ja strategiat käyttöösi.



26 katselukertaa0 kommenttia

Comments


Markkinointipodcast Huoletonta sisältöä
bottom of page