top of page

Podcast -lista #2: Itsevarmuutta markkinointiin


Markkinointivalmentaja Emma Laaksonen. Sisällön punainen lanka, markkinointikanavien määrittäminen,  sisällön luominen

Emma tässä moikka!

Kesän ja podcast -tauon kunniaksi kerään sinulle eri teemoilla listoja jo ilmestyneistä podcast -jaksoistani, jotta voit saada helppoja ja nopeita vinkkejä markkinointiin ja sisällön luomiseen. Tulossa on vinkkejä mm. selkeyttämiseen, sisällön luomiseen ja itsevarmuuteen markkinoijana.


Nappaa siis kuulokkeesi, suuntaa riippukeinuun tai kävelylle ja poimi iso annos inspiraatiota itsellesi!


 

Yrittäjä tarvitsee itsevarmuutta ja rohkeutta, sillä yrittäjyyteen kuuluu monia erilaisia tehtäviä. Tehtäviä, joihin ei välttämättä ole minkäänlaista osaamista tai koulutusta, mutta ne täytyy silti hoitaa. Markkinointi on yksi niistä.


Markkinointia tehdessä itsevarmuuden puute voi näkyä monella eri tavalla: huijarisyndroomana, perfektionismina tai ihan vain esille nousemisen pelkona. Tottakai näille kaikille voi olla oma syynsä, mutta yleensä niiden nujertamiseen tarvitaan jonkinlaista rohkeutta tai itsevarmuutta.


Kokosin sinulle podcastistani kaikki ne jaksot, joiden avulla voit nostaa omaa itsevarmuuttasi markkinoijana ja tehdä markkinointia rohkeasti omalla tavallasi. Näistä jaksoista saat mielettömän määrän vinkkejä, harjoituksia ja jopa sisältöideoita, joita voit kokeilla.


Tässä jaksot kuunneltavaksesi!


Markkinointimöröt: Älä anna negatiivisten ajatuksiesi vaikeuttaa markkinointiasi

Markkinointimöröt ovat negatiivisia ajatuksia ja olettamuksia markkinoinnista, jotka vaikuttavat siihen, miten teet markkinointia. Ne voivat olla todella vaikeita haastajia. Markkinointimörköjä ovat muun muassa "En osaa kirjoittaa", "En ole yhtään tekninen ihminen" tai "En tykkää somesta".


Markkinointimöröt vaativat ennen kaikkea työtä oman pään sisällä. Sinun pitää löytää itsellesi positiivisimpia ajattelutapoja, jotta pääset möröistäsi eroon.


Tässä podcastissa käsittelen muutamia yleisimpiä markkinointimörköjä ja autan sinua pääsemään niistä yli:

  • Ajattelet, että et osaa jotain markkinoinnissa (esim. kirjoittaa, myydä tai käyttää jotain markkinointikanavaa)

  • Markkinointi on mielestäsi epämukavaa tai jopa epäeettistä

  • Sinusta tuntuu, että tuputat omia palveluitasi ja sisältöäsi

Onko itsensä esille tuominen (eli markkinointi) itsekästä ja ahnetta?Ajattelumalleista on kyse myös tässä seuraavassa podcast -jaksossa. Tässä autan sinua tarkemmin miettimään omia ajattelumallejasi ja muokkaamaan niitä.


Haluan tässä jaksossa auttaa sinua miettimään asioita eri näkökulmasta ja löytämään ajatusmalleja, jotka auttavat sinua luomaan markkinointia, eivät estä sitä. Jotta voit lähteä konkreettisesti tekemään markkinointia ja sisältöä, sinulla pitää olla oikeanlaiset ajatusmallit markkinoinnista. Muuten et pysty luomaan itsesi näköistä, aitoa markkinointia.

Jaksossa mainitun MiniWorkshopin Aitoa ja sinulle sopivaa sisältöä, löydät täältä.


Minkälainen sisällön luoja olet?

Jokaisella meistä on oma tyylinsä tehdä markkinointia. Vuosien aikana olen huomannut tiettyjä samankaltaisuuksia markkinoinnin tekemisessä, joiden avulla loin sisältöpersoonat. Kun ymmärrät omaa tapaasi tehdä markkinointia, voit muokata omaa markkinointia sellaiseksi, mikä sopii sinulle. Omalla ja itselle sopivalla tavalla markkinoinnin tekeminen auttaa sinua olemaan rohkeampi ja itsevarmempi.


Tässä podcastissa haluan käydä läpi kanssasi eri sisältöpersoonat, jotta voit ymmärtää paremmin omaa suhtautumistasi markkinointiin ja sisältöön. Sen jälkeen voit käydä jakson omalta sivulta lataamassa itsellesi ja omaan sisältöpersoonaasi sopivat parhaimmat ja sopivimmat vinkit, rutiinit ja sisältöideat. Saat jokaiselle persoonalle suunnatuista omista oppaista vinkkejä siihen, miten voit luoda sisältöä itsellesi sopivalla tavalla.

Muista ladata omaan sisältöpersonaasi sopiva opas itsellesi täältä! Saat siitä itsellesi sopivia vinkkejä ja sisältöideoita käyttöösi.


Perfektionismi & sisältö: Täydellistä vai laadukasta sisältöä?

Perfektionismi on yksi vaikeimmista vihollisista markkinoinnissa. Se voi saada sinut epäilemään omaa tekemistäsi ja jopa estää sinua markkinoimasta. Oletko joskus luonut sisällön tai materiaalin valmiiksi ja jättänyt sen sitten kuitenkin julkaisematta? Tai ehkä et ole päässyt lainkaan kirjoittamaan sisältöä, koska kaikki aiheet tuntuu vääriltä, tylsiltä tai epäkiinnostavilta? Taidat olla perfektionisti..!


Tässä podcastissa puhun täydellisestä ja laadukkaasta sisältöä. Kerron sinulle, miksi sinun pitäisi yrittää päästä pois täydellisen sisällön tavoittelusta ja pyrkiä luomaan laadukasta sisältöä.

7 tapaa olla itsevarmempi markkinoija

Epävarmuus markkinoinnissa voi näkyä monella eri tavalla. Itsensä epäilemisenä, jatkuvana viilaamisena, tekemättä jättämisenä tai esimerkiksi viivyttelynä. Oli epävarmuutesi "muoto" mikä tahansa, se vaikuttaa aivan varmasti markkinointiisi. Tuloksiin, joita saat, mutta myös sisältösi laadukkuuteen ja aitouteen. Ja sillä on aivan varmasti vaikutusta siihen, minkälaisena itse koet markkinoinnin tekemisen.

Mitä jos voisit tehdä markkinointia itsevarmana ja varmana siitä, että tekemälläsi on jotain merkitystä?

Tässä podcastissa kerron sinulle 7 tapaa olla itsevarmempi markkinoija.

Rohkeutta videoiden tekemiseen

Rohkeutta ja varmuutta tarvitaan myös videoiden tekemiseen, mutta usein ajatuskin videoiden tekemisestä saa rohkeuden murentumaan. Videot ovat kuitenkin mieletöntä sisältöä ja niitä voi käyttää monella eri tavalla ja eri paikoissa. Joten niiden tekemiseen kaivataan hieman lisää rohkeutta!


Tässä podcastissa haluan ensin kysyä sinulta yhden tärkeän kysymyksen videoiden tekemiseen liittyen ja sen lisäksi antaa vinkkejä siihen, miten pääset liikkeelle videoiden tekemisessä.

5 sisältöideaa, kun tuntuu, että tuputat

Tuputtaminen on mielettömän vahva tunne, joka vaikuttaa siihen, kuinka teet markkinointiasi tai teetkö sitä ollenkaan. Tuputtaminen voi liittyä siihen, että et halua häiritä, tyrkyttää tai herättää huomiota. Tai ehkä epäilet omaa osaamistasi ja mietit, miksi ihmeessä ketään kiinnostaisi se, mitä sinulla on sanottavaa. Joskus markkinointi, myynti ja aivan kaikki niihin liittyvä tuntuu väärältä ja jopa epäeettiseltä.


Tässä podcast -jaksossa käsittelen sitä, mistä tunne johtuu ja miten voit muokata ajatuksiasi positiivisemmaksi markkinointia kohtaan. Lisäksi, jotta sisällön luominen olisi helpompaa, jaan sinulle 5 sisältöideaa, joita voit käyttää kun sinusta tuntuu, että tuputat.

Sisällön Sisäpiiristä löydät lisää tehokkaita sisältöideoita oman osaamisen markkinointiin ja materiaaleja siitä, miten voit myös ideoida itsellesi täysin sopivia ja aitoja sisältöideoita nopeasti ja helposti.

 

Kerro alla, mitä sinulla jäi mieleen näistä jaksoista? Mitä aiot ensimmäisenä tehdä?

16 katselukertaa0 kommenttia

Aiheeseen liittyvät päivitykset

Katso kaikki
Markkinointipodcast Huoletonta sisältöä
bottom of page