top of page

#28: Lopeta markkinointikanavista stressaaminen

Sisällöstä puhutaan todella usein markkinointikanavien näkökulmasta. Minkälaista sisältöä Instagramissa pitää jakaa? Mistä aiheista pitää puhua sähköpostissa? Tai, miten kirjoitat täydellisen blogitekstin?


Vaikka on tärkeää jakaa markkinointikanavassa sinne sopivaa sisältöä, sisältöä ei kannata luoda vain jokin tietty markkinointikanava mielessä tai tiettyyn markkinointikanavaan. Miksi? Koska se tappaa luovuutesi, estää sinua luomasta itsesi näköistä ja itsellesi luontevaa sisältöä sekä johtaa sisällön alikäyttöön ja -hyödyntämiseen.


Markkinointikanavat aiheuttavat myös ihan turhaan stressaamista. Missä markkinointikanavissa kannattaa olla? Onko pakko olla kanavassa x vaikka se ei yhtään tunnu omalta? Mitä markkinointikanavaa kannattaisi kokeilla?


Omien markkinointikanavien tietäminen on tottakai tärkeää, mutta älä anna niiden tai niistä stressaamisen estää sinua luomasta sisältöä omalla tavallasi ja markkinoimasta itsellesi sopivalla tavalla.


Markkinointikanavat ovat vain tietynlaisia putkia, joiden kautta voit sisältöäsi jakaa unelma-asiakkaallesi. Ne ovat kuljetusvälineitä, ei varastoja.

Tavoitteesi on luoda sisältöä, jota voi hyödyntää missä tahansa kanavassa monipuolisesti ja tehokkaasti eikä sillä ole mitään väliä mihin tai millä tavalla olet sisältösi luonut.


Tämä pieni, mutta erittäin voimakas ajattelumallinmuutos saa muun muassa aikaan sen, että:

  • Voit hyödyntää markkinoinnissasi myös niitä kanavia, jotka tuntuvat sinusta epämiellyttäviltä.

  • Käytät vähemmän aikaa sisällön luomiseen ja sinun pitää luoda sitä vähemmän, koska sinun ei tarvitse luoda sitä joka ikiseen markkinointikanavaan, jota sinulla.

  • Voit käyttää jopa enemmän kanavia kuin ennen, koska osaat ja pystyt hyödyntämään sisältösi (ja aikasi) tehokkaammin.

  • Voit luoda sisältöä omalla tavallasi

  • Saat hyödynnettyä sisältösi tehokkaammin viimeiseen pisteeseen asti.

Tässä podcast -jaksossa kerron sinulle, miten voit muokata tekemistäsi suuntaan, jossa sinun ei tarvitse stressata markkinointikanavista ja voit keskittyä sisällön luomiseen.


Kuuntele tai katso jakso alta ja kerro sen jälkeen, mitä ajatuksia se herätti sinussa. Jos pidit tästä jaksosta, muista myös tykätä siitä ♡


Psst. Jaathan tämän jakson tutulle omaa osaamistaan myyvälle yksinyrittäjälle!




 


72 katselukertaa1 kommentti

Aiheeseen liittyvät päivitykset

Katso kaikki
Markkinointipodcast Huoletonta sisältöä
bottom of page