Sisällön luomiseen kuuluu paljon eri vaiheita ja tehtäviä. Pitää säilöä, ajastaa ja vaikka mitä! Tässä podcastissa kerron sinulle oma suosikkisivuni ja -sovellukseni sisällön luomisen avuksi. Kerron myös, miten käytän niitä omassa työssäni apuna.
Olen valinnut tähän podcastiin 4 eniten käyttämääni työkalua:
Canva*, markkinointimateriaalien ja esimerkiksi oppaiden luomiseen, videoiden slidien tekemiseen ja kaikenlaisten visuaalisten elementtien luomiseen. Canva on mieletön apu jokapäiväiseen kuvien ja mainosten luomiseen.
+ Taustan poisto, Brändipaketti ja valmiit mallipohjat ja muut elementit
- Moni parhaista ominaisuuksista löytyy vain maksullisen version puolella (mutta ymmärtäähän sen, eikö? 😉)
ActiveCampaign* on sähköpostimarkkinointiin tarkoitettu sovellus/sivu. Sen avulla luot ammattimaisia sähköposteja, seuraat sähköpostiesi toimivuutta ja lähetät automaattisia sähköpostisarjoja (automaatiot). ActiveCampaignin avulla onnistuu monimutkaistenkin sähköpostimarkkinointikampanjoiden luominen sekä omien liidimagneettien jakaminen vaivattomasti.
+ Korkea toimitusprosentti (sähköposti päätyy inboxiin eikä esim. roskapostiin. Kurkkaa yksi vertailu täältä.), monipuolinen: tarjoaa kaikki sähköpostilistan rakentamiseen ja ylläpitämiseen tarvittavat ominaisuudet.
- Aloittaessa paljon opettelemista, käyttöjärjestelmä ei visuaalisesti kaikista esteettisin.
Creator Studio on Facebookin/Metan oma julkaisualusta, jolla voit julkaista ja ajastaa sisältöä Facebookiin ja Instagramiin. Simppeli, mutta täysin riittävä ajastustyökalu, joka on maksuton!
+ Simppeli ja helppo käyttää, maksuton
- Kunnollisen sisältökalenterin puuttuminen, johon voisi suunnitella omaa somemarkkinointiaan tai esim. Instagramin ruudukkoa
Googlen sovellukset (Calendar, Docs, Sheets, Drive, Forms): ei puhtaasti sisällönhallintaan tarkoitettuja työkaluja, mutta toimivat saumattomasti yhteen ja löytyvät monesta ulkopuolisesta sovelluksesta myös (esim. suoraan Drivesta lataaminen).
+ Kaikki hoidetaan netin kautta, ei tarvitse ladata mitään omalle koneelle. Mahdollisuus myös käyttää kännykän kautta, eli käytettävissä missä tahansa.
- Koska eivät ole suoranaisesti sisällönhallinnan työkaluja, ominaisuudet eivät välttämättä sovi täysin siihen, mitä itse haluaa tehdä tai mitä on tekemässä.
Käy kuuntelemassa tästä miten käytän näitä työkaluja ja miksi! Voit poimia itsellesi sopivat vinkit ja työkalut käyttöösi
KERRO! Käytätkö sinä jotain näistä työkaluista omassa sisällön luomisessasi apuna? Vai käytätkö jotain muita työkaluja? Kommentoi alle!
Psst. Jaathan tämän jakson tutulle yrittäjälle, joka voisi olla tästä kiinnostunut ❤️
Jaksoon liittyviä linkkejä ja materiaaleja
Lataa tästä alta itsellesi tämän podcastin käsikirjoitus:
#sisältö #sisältömarkkinointi #minkälaistasisältöäpitääluoda #yrittäjänmarkkinointi #sisältöstrategia #kiinnostavasisältö #näkyvyyttänostavasisältö #minkälainensisältötoimii #myyväsisältö #canva #activecampaign #sähköpostimarkkinointi
Comments